Két cikket olvastam a napokban, és egyből megfogalmazódott bennem egy harmadik. Az egyik címe ,,2000 iPad a New York-i iskoláknak”, a másik meg ,,Elkerülhetetlen a tanulás forradalma” című cikk. Mindkettőt ajánlom mindenkinek, de én más irányból fogom megközelíteni a dolgot, ugyanis itt egy jövőbeli 16 éves diák átlagos iskolai napját írja le nekünk:
Aznap 2016 február 9-et írtunk, és tanulás szempontjából pontosan olyan volt, mint a többi nap:
Első óra: angol. 8-kor szólalt a csengő, de én csak pár perc múlva zártam be a Cut the Rope játékot, mivel épp egy izgalmas pályán voltam, és a tanár úgy is késett. Elöször az e-mailben elküldött házik hibáit sorolta fel Ági néni (aki nem küldött, 1-est kapott), aztán egy angol weblapot nyitott meg mindenki a saját iPad-jén. A szöveget Attila, Peti és Laci olvasta és fordította, míg a videót én. A 10 Minute English-ben, azaz 10 perc angolban megoldott mindenki pár feladatot, és utána a nyelvtanos részben haladtunk tovább az iPad-en. Hülye Gergő kitörölte az iBooks-ából a saját tankönyvét, de hamar letöltötte, ezért a tanár nem vette észre.
Második óra: irodalom, jelezte nekem a Studiez alkalmazás. Ebben az alkalmazásban van az órarendem, és ide írom a házikat is. Kriszti néni, a tanár, szokta a legjobb Keynote-okat (=PowerPointokat) csinálni a suliban. Ma is érdekes volt, mindent le is jegyzeteltem az iPad-be. Puskintól az Anyegin a kötelező olvasmány, gyorsan le is töltötte mindenki. Házinak John Keats: Egy görög vázához című versében kellett kikeresni a múlandó dolgokra utaló szavakat, és kékkel aláhúzni, míg az örökkévalóságot kifejezőket pedig pirossal. Ezt szintén az iPad-en, a Notes Plus nevű programmal tudtam megtenni, ami egy jegyzetelést segítő alkalmazás:
Harmadik óra: matek. A geometriával foglalkoztunk, ezért a GeoBoard-ot nyitottam meg. A háromszög egyik szögét feleztük, majd a párhuzamos szelők tétele segítségével nagyítottuk. Nekem könnyen megy a matek, ezért ez egy laza óra volt.
Negyedik óra: történelem. Zsóka néni feleltet, közben a múlt órai Keynote(=powerpoint) ment a kivetítőn. A stréberebbek mindig csinálnak az adott tananyagból egy képekből álló Keynote-ot, például erre az órára a padtársam vállalta. Nem nagy meló, csak nagyszünetben letöltötte netről a képeket és átmásolta a saját iPad-jén egy Keynoteba. A felelő kettest kapott, mert nem tanult semmit. Könyves Kálmánt vettük, és azon viccelődtünk, hogy pár év múlva már a “Könyves” jelzőre is Gugliznunk kell, hogy mi az. A törit a Pages-be szoktam jegyzetelni. Itt egy videó róla:
Ötödik óra: Kémia. Emese néni kiszámíttatta velünk pár Aldehid tömegéből a benne lévő hidrogénrészecskék tömegét. Ebben segített a Calculator nevű program (erről bővebben itt olvashatsz). Ezután továbbhaladtunk az anyaggal, természetesen az iBooks-szal. Zsolt túl uncsinak találta az órát, ezért játszott egy picit, de a tanár észrevette, és most emiatt 1 hétig nem iPad-ezhet. Addig írhat füzetbe, mint egy ősember. Az iPad-en a kedvenc alkalmazásom is a kémiához kapcsolódik, ezt is használtam az órán. A neve The Elements:
Hatodik óra: nyelvtan. Kriszti néni tanítja ezt is, de nyelvtanra nem szokott preziket csinálni. Ehelyett elolvastuk a TK-et az iPad-en, és utána rákerestünk arra, hogy a neten mik vannak ezzel kapcsolatban, például a http://www.profession.hu/oneletrajz nevű oldalon. Aztán nekünk kellett csinálni egy modern (amerikai) és egy klasszikus önéletrajzot magunkról, amit el is küldtünk egyből a tanárnak e-mail-en.
Itt van az a program, amit a legtöbb órán használunk, hiszen ebben vannak a tankönyveink:
Hetedik óra: testnevelés. Na itt aztán senki sem iPad-ezett, gondolhatnánk, de ez nem így volt. Mondjuk az óra első felén mindenki erősített. Az iPad-ek eddig biztonságban voltak, egy helyen mind. Jól néz ki együtt az összes :) Erősítés jól elfárasztott, ezért utána már nem játszottam a többiekkel. A fél osztály ilyenkor a tesitanárral beszélget, és itt jön képbe az iPad, mivel egy érdekes programot mutatott nekünk, és magyarázott vele kapcsolatban sok érdekes dolgot:
Itt ért véget a 2016-ban iskolába járó tanulónk napja. Remélem hamarosan én is iPad-del járhatok suliba, bár a fenntiek nem fognak egyhamar megvalósulni, de azért mindenképpen egy jó eszköz a tanuláshoz az iPad. Több videó van róla az apple youtube csatornáján.