Reformok az oktatás(om)ban

 2011.02.09. 21:14

Két cikket olvastam a napokban, és egyből megfogalmazódott bennem egy harmadik. Az egyik címe ,,2000 iPad a New York-i iskoláknak”, a másik meg ,,Elkerülhetetlen a tanulás forradalma” című cikk. Mindkettőt ajánlom mindenkinek, de én más irányból fogom megközelíteni a dolgot, ugyanis itt egy jövőbeli 16 éves diák átlagos iskolai napját írja le nekünk:

 

 

Aznap 2016 február 9-et írtunk, és tanulás szempontjából pontosan olyan volt, mint a többi nap:

    Első óra: angol. 8-kor szólalt a csengő, de én csak pár perc múlva zártam be a Cut the Rope játékot, mivel épp egy izgalmas pályán voltam, és a tanár úgy is késett. Elöször az e-mailben elküldött házik hibáit sorolta fel Ági néni (aki nem küldött, 1-est kapott), aztán egy angol weblapot nyitott meg mindenki a saját iPad-jén. A szöveget Attila, Peti és Laci olvasta és fordította, míg a videót én. A 10 Minute English-ben, azaz 10 perc angolban megoldott mindenki pár feladatot, és utána a nyelvtanos részben haladtunk tovább az iPad-en. Hülye Gergő kitörölte az iBooks-ából a saját tankönyvét, de hamar letöltötte, ezért a tanár nem vette észre.

Második óra: irodalom, jelezte nekem a Studiez alkalmazás. Ebben az alkalmazásban van az órarendem, és ide írom a házikat is. Kriszti néni, a tanár, szokta a legjobb Keynote-okat (=PowerPointokat) csinálni a suliban. Ma is érdekes volt, mindent le is jegyzeteltem az iPad-be. Puskintól az Anyegin a kötelező olvasmány, gyorsan le is töltötte mindenki. Házinak John Keats: Egy görög vázához című versében kellett kikeresni a múlandó dolgokra utaló szavakat, és kékkel aláhúzni, míg az örökkévalóságot kifejezőket pedig pirossal. Ezt szintén az iPad-en, a Notes Plus nevű programmal tudtam megtenni, ami egy jegyzetelést segítő alkalmazás:

Harmadik óra: matek. A geometriával foglalkoztunk, ezért a GeoBoard-ot nyitottam meg. A háromszög egyik szögét feleztük, majd a párhuzamos szelők tétele segítségével nagyítottuk. Nekem könnyen megy a matek, ezért ez egy laza óra volt.

Negyedik óra: történelem. Zsóka néni feleltet, közben a múlt órai Keynote(=powerpoint) ment a kivetítőn. A stréberebbek mindig csinálnak az adott tananyagból egy képekből álló Keynote-ot, például erre az órára a padtársam vállalta. Nem nagy meló, csak nagyszünetben letöltötte netről a képeket és átmásolta a saját iPad-jén egy Keynoteba. A felelő kettest kapott, mert nem tanult semmit. Könyves Kálmánt vettük, és azon viccelődtünk, hogy pár év múlva már a “Könyves” jelzőre is Gugliznunk kell, hogy mi az. A törit a Pages-be szoktam jegyzetelni. Itt egy videó róla:

Ötödik óra: Kémia. Emese néni kiszámíttatta velünk pár Aldehid tömegéből a benne lévő hidrogénrészecskék tömegét. Ebben segített a Calculator nevű program (erről bővebben itt olvashatsz). Ezután továbbhaladtunk az anyaggal, természetesen az iBooks-szal. Zsolt túl uncsinak találta az órát, ezért játszott egy picit, de a tanár észrevette, és most emiatt 1 hétig nem iPad-ezhet. Addig írhat füzetbe, mint egy ősember. Az iPad-en a kedvenc alkalmazásom is a kémiához kapcsolódik, ezt is használtam az órán. A neve The Elements:

Hatodik óra: nyelvtan. Kriszti néni tanítja ezt is, de nyelvtanra nem szokott preziket csinálni. Ehelyett elolvastuk a TK-et az iPad-en, és utána rákerestünk arra, hogy a neten mik vannak ezzel kapcsolatban, például a http://www.profession.hu/oneletrajz nevű oldalon. Aztán nekünk kellett csinálni egy modern (amerikai) és egy klasszikus önéletrajzot magunkról, amit el is küldtünk egyből a tanárnak e-mail-en.

Itt van az a program, amit a legtöbb órán használunk, hiszen ebben vannak a tankönyveink:

Hetedik óra: testnevelés. Na itt aztán senki sem iPad-ezett, gondolhatnánk, de ez nem így volt. Mondjuk az óra első felén mindenki erősített. Az iPad-ek eddig biztonságban voltak, egy helyen mind. Jól néz ki együtt az összes :) Erősítés jól elfárasztott, ezért utána már nem játszottam a többiekkel. A fél osztály ilyenkor a tesitanárral beszélget, és itt jön képbe az iPad, mivel egy érdekes programot mutatott nekünk, és magyarázott vele kapcsolatban sok érdekes dolgot:

Itt ért véget a 2016-ban iskolába járó tanulónk napja. Remélem hamarosan én is iPad-del járhatok suliba, bár a fenntiek nem fognak egyhamar megvalósulni, de azért mindenképpen egy jó eszköz a tanuláshoz az iPad. Több videó van róla az apple youtube csatornáján.

 

Címkék: ipad 2016

A bejegyzés trackback címe:

https://sulipad.blog.hu/api/trackback/id/tr922650193

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Merker Iván 2011.02.20. 19:38:11

Nyilván nem iPaddel, de ez tényleg így lesz a jövőben. Legalábbis szvsz.
Egyébként a felsorolt appok mind léteznek, vagy párat csak kitaláltál?

sulipad 2011.02.20. 20:41:07

Ezek közül mindegyik valós. Egy másik bejegyzésben írtam olyat hogy "jó lenne, ha lenne ilyen", de pont ma találtam rá, hogy már létezik olyan is. Döbbenet! Erre szavak nincsenek, és ez a jövő. És tuti hogy az iPad lesz ez az eszköz.
Amúgy jelenleg több TÍZEZER alkalmazás elérhető rá.
süti beállítások módosítása